Forum zipz13  forum Strona Główna zipz13 forum
ZIPZ 13 TYCHY
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Blue Ocean Strategy

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum zipz13 forum Strona Główna -> artykuły
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Marc
Administrator



Dołączył: 16 Paź 2006
Posty: 121
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Sob 15:08, 11 Lis 2006    Temat postu: Blue Ocean Strategy

[link widoczny dla zalogowanych]


Blue Ocean Strategy. Nie konkuruj z rywalami! Spraw, aby stali się nieistotni! (77/02/2006)
24-02-2006
Od dłuższego czasu firmy starają się pokonać konkurencję, uzyskując te same produkty i usługi w efektywniejszy sposób. Jest to droga, która dość szybko prowadzi do hiperkonkurencji i wzajemnego wyniszczenia. Tylko poprzez trwałą strategię odróżniania się od oponentów możemy stworzyć podstawy przyszłego sukcesu.


Rozwiązaniem, za jakim postulują twórcy Blue Ocean Strategy – Chan Kim i Renée Mauborgne, jest zaniechanie walki z konkurentami i skupienie się na nowej, jeszcze nie odkrytej przestrzeni rynkowej. Nie istnieją idealne firmy, jak twierdzi Tom Peters w swej koncepcji „In serach of excellence”, są natomiast strategiczne posunięcia biznesowe bliskie ideału, a Blue Ocean Strategy jest narzędziem do ich kreowania.
Nie konkuruj z rywalami! Spraw, aby stali się nieistotni!
Red Ocean – Blue Ocean
Przestrzeń Czerwonego Oceanu to wszystkie te rynki, które już są odkryte i zagospodarowane. Panuje na nich walka o każdy procent udziału w rynku. W Czerwonym Oceanie gracze chcą wytwarzać produkty i świadczyć usługi taniej i lepiej niż konkurencja. Swój sukces świętują teorie poprawiające wydajność pracowników i efektywność produkcji. Lecz wraz z upływem czasu poprawianie efektywności staje się coraz droższe i trudniejsze, dodatkowo, konkurencja robi dokładnie to samo co my i w efekcie cała czołówka branży stoi jakby w miejscu.
Przestrzeń Błękitnego Oceanu to rynki, które jeszcze nie są odkryte, klienci, którzy jeszcze nas nie znają oraz i konkurenci pozostawienie daleko w tyle . W tej przestrzeni, jak ustalili Chan Kim i Renée Mauborgne, odbywa się większość ruchów biznesowych, które definiują charakter firmy na całe lata zapieniając jej długotrwały zysk. Nie ma tu miejsca na rywalizację, to my ustalamy zasady gry. Co ciekawe, Błękitne Oceany można odkrywać również w branży, która jest już nasycona. To właśnie kamień węgielny Blue Ocean Strategy.

Innowacja Wartości – Kamień węgielny Blue Ocean Strategy
Innowacja wartości jest tworzona w obszarze, w którym działania firmy korzystnie wpływają zarówno na strukturę kosztów, jak i na wartość oferowaną nabywcom. Oszczędności kosztowe są czynione przez eliminację i ograniczenie tych czynników, ze względu na które nasila się konkurencja w branży. Wartość dla nabywcy jest podnoszona poprzez wnoszenie i tworzenie elementów, których branża nie oferowała. Z upływem czasu następuje dalsza redukcja kosztów dzięki efektowi skali osiągniętego w miarę, jak rośnie skala wolumenu sprzedaży tego, co generuje najwyższą wartość.

Czerwone oceany zawsze będą miały duże znaczenie, jednak prawdziwy rozwój i pozycja konkurencyjna będą zależały od tego, czy dane przedsiębiorstwo potrafi odnajdywać błękitne oceany czy też nie.
Od 25 lat dominującym obszarem działalności firm są czerwone oceany. Niewiele jest praktycznych wskazówek jak odkrywać dla siebie błękitne oceany. Bez praktycznych wskazówek, ram analitycznych i regul skutecznego zarządzania ryzykiem, innowacyjne strategie wydają się wielu firmom zbyt ryzykowne. Koncepcja Blue Ocean Strategy dostarcza praktycznych i analitycznych ram dla systematycznego poszukiwania oraz zajmowania Blękitnych Oceanów.
Narzędzia
Podstawowym narzędziem służącym zarówno do prezentacji strategii Blue Ocean, jak i do jej formułowania są tzw. Kanwy Strategii. Dla każdego biznesu, produktu można określić kilka podstawowych kryteriów i atrybutów, które są istotne z punktu widzenia firmy i użytkownika. Biorąc pod uwagę producentów win będą to m.in. cena, marketing z wykorzystanie mass-mediów, jakość leżakowania, prestiż i dziedzictwo winnicy, bogactwo smaku, wybór win. Dzięki tym zmiennym można stworzyć kanwę (krzywą) strategii jaką posługuje się dana firma. Krzywe strategii są wyjątkowo pomocne do określenia jak nasza strategia wypada na tle konkurencji.

Zasady tworzenia Blue Ocean Strategy:
• Wyeliminuj czynniki, które twój rynek bierze za pewniki, ale które nie dają dostrzegalnej wartości dla konsumenta.
• Zredukuj niektóre czynniki zdecydowanie poniżej standardów twojej branży, aby uniknąć błędu zbyt szerokiej oferty nastawionej na pokonanie konkurencji.
• Wzmocnij niektóre czynniki zdecydowanie powyższej standardów twojej branży, aby twoi konsumenci nie musieli robić kompromisów.
• Stwórz nowe źródła wartości, których twój sektor nigdy nie oferował!



Twórcy Blue Ocean Stratety
W. Chan Kim nosi tytuł Profesora Strategii I Zarządzania Międzynarodowego The Boston Consulting Group Bruce D. Henderson Chair w INSEAD. Zanim związał się z INSEAD był profesorem w Katedrze Biznesu na Uniwersytecie Michigan. Zasiadał w radach nadzorczych i był doradcą wielu międzynarodowych firm z Europy, Stanów Zjednoczonych i Oceanii. Pisze do “Financial Times”, “Wall Street Journal”, “Asian Wall Street Journal”, “New York Times”, “South China Morning Post” i innych. Jest uczestnikiem Światowego Forum Gospodarczego w Davos i członkiem zespołu doradców Unii Europejskiej. Jest laureatem nagrody Eldridge Haynes Prize, nadawanej przez Akademię Gospodarki Międzynarodowej w Eldrige Hayens Memorial Trust of Business International, którą otrzymał za najlepszą pracę oryginalną z dziedziny gospodarki międzynarodowej. Profesor Kim jest założycielem Value Innovation Network (VIT), globalnej organizacji praktyków innowacji wartości i członkiem rady Value Innovation Action Tank (VIAT) w Singapurze.
Renée Mauborgne jest nadzwyczajnym członkiem oraz profesorem strategii w słynnej Szkole Biznesu – INSEAD. Urodzona w Stanach Zjednoczonych. Mauborgne jest również członkiem World Ecomic Forum.
Renée Mauborgne wraz z Chan’em Kim’em według L'Expansion – wiodącego Francuskiego magazynu biznesowego - zostali uznani „największymi guru przyszłości” a przez Sundey Times’a (Londyn) zostali okrzyknięci „dwoma najznakomitszymi intelektualistami biznesu”. The Observer nazwał ich „następnymi wielkimi guru, którzy zmienią świat biznesu.”
Mauborgne i Kim założyli Value Innovation Network (VIN), światową społeczność praktykującą Value Innovation i modele które stworzyli. VIN skupia naukowców, konsultantów, menedżerów i urzędników Państwowych. Mauborgne jest również członkiem zarządu Value Innovation Action Tank (VIAT), organizacji non-profit, którą założyło 15 ministerstw i agencji rządowych w Singapurze. VIAT centrum wprowadzania pomysłów Mauborgne i Kim’a w życie.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum zipz13 forum Strona Główna -> artykuły Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Możesz pisać nowe tematy
Możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin