Forum zipz13  forum Strona Główna zipz13 forum
ZIPZ 13 TYCHY
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Sprzedaż osobista

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum zipz13 forum Strona Główna -> podstawy marketingu
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Mirosław Krzysztoforski




Dołączył: 16 Lis 2006
Posty: 2
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Pią 13:53, 08 Gru 2006    Temat postu: Sprzedaż osobista

Sprzedaż osobista

Ważnym środkiem aktywizacji sprzedaży w systemie promocji jest sprzedaż osobista. Jej istota polega na osobistym kontakcie sprzedawcy z potencjalnym nabywcą, przy czym rola sprzedawcy sprowadza się zazwyczaj do zapoznania potencjalnego nabywcy z cechami produktu, w miarę potrzeby jego zademonstrowania, zawarcia transakcji, a często do świadczenia usług posprzedażowych.
Sprzedaż osobista może się przejawiać jako porada sprzedawcy w sklepie detalicznym czy zachętą do zakupu towaru w domu lub też może doprowadzić tylko do sprecyzowania preferencji potencjalnego klienta. Najważniejszy w tym przypadku jest kontakt osobisty między sprzedawcą a potencjalnym nabywcą, w czasie którego następuje wymiana informacji oraz negocjacje w sprawie ceny nabytego towaru, warunków dostawy czy też zapłaty.
Taki kontakt z potencjalnym nabywcą okazuje się szczególnie efektywny w sprzedaży np. produktów inwestycyjnych, maszyn rolniczych, maszyn do szycia i innych dóbr trwałych. Sprzedawca kieruje się wówczas do z góry upatrzonych odbiorców, przy czym wizyta składana u potencjalnego odbiorcy ma z reguły takie cele, jak skłonienie go do zakupu i jego zastosowaniu oraz określenie formy zapłaty.
Wizyty u potencjalnego nabywcy jest jednocześnie okazją do tworzenia dobrego wyobrażenia o firmie i klimatu sprzyjającego przyszłym transakcjom. Dlatego też w firmach kładzie się duży nacisk na dobór sprzedawców (akwizytorów), stosując specjalne szkolenia. Celem szkolenia jest przede wszystkim zapoznanie kandydatów z charakterem przedsiębiorstwa, jego strukturą produkcji i asortymentem wyrobów. Sprzedawca musi znać główne cele przedsiębiorstwa, jego misję i zasady działania. Oprócz umiejętności poruszania się na rynku ma on także obowiązek przyswojenia sobie wiedzy o produktach, które oferuje swoim klientom, a w razie potrzeby także zademonstrowania ich działania.
Ważną cechą kwalifikacyjną sprzedawcy jest jego osobowość. Powinien on umieć nawiązywać kontakty interpersonalne i prowadzić negocjacje, być uprzejmy, rzetelny i odporny psychicznie.
Celem doboru sprzedawców jest pozyskanie takich kandydatów, którzy nie tylko będą się identyfikować z celami firmy, lecz także będą godnie reprezentować jej długotrwałe interesy.
Teodor Kramer „Podstawy Marketingu”


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum zipz13 forum Strona Główna -> podstawy marketingu Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Możesz pisać nowe tematy
Możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin