zipz13 forum
ZIPZ 13 TYCHY
FAQ
Szukaj
Użytkownicy
Grupy
Galerie
Rejestracja
Profil
Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości
Zaloguj
Forum zipz13 forum Strona Główna
->
podstawy marketingu
Napisz odpowiedź
Użytkownik
Temat
Treść wiadomości
Emotikony
Więcej Ikon
Kolor:
Domyślny
Ciemnoczerwony
Czerwony
Pomarańćzowy
Brązowy
Żółty
Zielony
Oliwkowy
Błękitny
Niebieski
Ciemnoniebieski
Purpurowy
Fioletowy
Biały
Czarny
Rozmiar:
Minimalny
Mały
Normalny
Duży
Ogromny
Zamknij Tagi
Opcje
HTML:
NIE
BBCode
:
TAK
Uśmieszki:
TAK
Wyłącz BBCode w tym poście
Wyłącz Uśmieszki w tym poście
Kod potwierdzający: *
Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Skocz do:
Wybierz forum
ogólne
----------------
przeczytaj to
do admina
Dziekanat
Techniki komputerowe
podstawy marketingu
Analiza firmy
----------------
Status przedsiebiorstwa
Akcjonariat
historia
Logo
misja przedsiębiorstwa
artykuły
podsumowanie
Bosch
----------------
Struktura Organizacyjna
Charakterystyka Zarządu
Naczelne Kierownictwo
Role kierownicze
Okreslenie portfela produktowego
Działaloność strategiczna krótkoterminowa
Działalność strategiczna długoterminowa
Status przedsiębiorstwa
artykuły
podsumowanie
Cele firmy
----------------
cele długoterminowe
wobec pracowników
wobec właścicieli
wobec klientów
artykuły
podsumowanie
Analizy
----------------
Analiza otoczenia makro
Analiza konkurencji sił w sektorze
Analiza SWOT
artykuły
podsumowanie
Strategie
----------------
Strategia produktu
Strategia cenowa
Strategia dystrybucji
Strategia promocji
artykuły
podsumowanie
Przegląd tematu
Autor
Wiadomość
Mirosław Krzysztoforski
Wysłany: Pią 13:53, 08 Gru 2006
Temat postu: Sprzedaż osobista
Sprzedaż osobista
Ważnym środkiem aktywizacji sprzedaży w systemie promocji jest sprzedaż osobista. Jej istota polega na osobistym kontakcie sprzedawcy z potencjalnym nabywcą, przy czym rola sprzedawcy sprowadza się zazwyczaj do zapoznania potencjalnego nabywcy z cechami produktu, w miarę potrzeby jego zademonstrowania, zawarcia transakcji, a często do świadczenia usług posprzedażowych.
Sprzedaż osobista może się przejawiać jako porada sprzedawcy w sklepie detalicznym czy zachętą do zakupu towaru w domu lub też może doprowadzić tylko do sprecyzowania preferencji potencjalnego klienta. Najważniejszy w tym przypadku jest kontakt osobisty między sprzedawcą a potencjalnym nabywcą, w czasie którego następuje wymiana informacji oraz negocjacje w sprawie ceny nabytego towaru, warunków dostawy czy też zapłaty.
Taki kontakt z potencjalnym nabywcą okazuje się szczególnie efektywny w sprzedaży np. produktów inwestycyjnych, maszyn rolniczych, maszyn do szycia i innych dóbr trwałych. Sprzedawca kieruje się wówczas do z góry upatrzonych odbiorców, przy czym wizyta składana u potencjalnego odbiorcy ma z reguły takie cele, jak skłonienie go do zakupu i jego zastosowaniu oraz określenie formy zapłaty.
Wizyty u potencjalnego nabywcy jest jednocześnie okazją do tworzenia dobrego wyobrażenia o firmie i klimatu sprzyjającego przyszłym transakcjom. Dlatego też w firmach kładzie się duży nacisk na dobór sprzedawców (akwizytorów), stosując specjalne szkolenia. Celem szkolenia jest przede wszystkim zapoznanie kandydatów z charakterem przedsiębiorstwa, jego strukturą produkcji i asortymentem wyrobów. Sprzedawca musi znać główne cele przedsiębiorstwa, jego misję i zasady działania. Oprócz umiejętności poruszania się na rynku ma on także obowiązek przyswojenia sobie wiedzy o produktach, które oferuje swoim klientom, a w razie potrzeby także zademonstrowania ich działania.
Ważną cechą kwalifikacyjną sprzedawcy jest jego osobowość. Powinien on umieć nawiązywać kontakty interpersonalne i prowadzić negocjacje, być uprzejmy, rzetelny i odporny psychicznie.
Celem doboru sprzedawców jest pozyskanie takich kandydatów, którzy nie tylko będą się identyfikować z celami firmy, lecz także będą godnie reprezentować jej długotrwałe interesy.
Teodor Kramer „Podstawy Marketingu”
fora.pl
- załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by
phpBB
© 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin